Aktuality

Mezinárodní logistická a přepravní společnost Gebrüder Weiss poskytuje komplexní balíček e-commerce služeb pro několik čínských značek Baijiu. Tento obilný destilát, často označovaný za čínský národní nápoj, je vnímán jako luxusní produkt a symbol společenského postavení.

Gebrüder Weiss nabízí na Dálném východě specializovaná řešení a komplexní služby v oblasti e-commerce pro některé z nejprestižnějších čínských značek Baijiu. Čínský národní nápoj Baijiu vyráběný z prosa nebo jiných odrůd obilí patří mezi nejoblíbenější lihoviny na světě.

„V západočínském městě Čcheng-tu jsme zřídili sklad s vlastním týmem. Zároveň jsme zde navrhli logistické řešení tak, aby splňovalo specifické požadavky na manipulaci s lihovinami špičkové značky,“ přibližuje Yongquan Chen, generální manažer Gebrüder Weiss v Číně, kde má společnost v současnosti 19 poboček.

Služby Gebrüder Weiss zahrnují naložení, zabalení a doručení zásilky po celé Číně, její pojištění a sledování během přepravy i profesionální zákaznickou podporu. Poté, co zákazník objedná produkt v některém z velkého množství čínských e-shopů, jsou relevantní data přenesena přímo do společnosti Gebrüder Weiss. Následně je zboží vyzvednuto ve skladu, zkontrolováno, opatřeno kódem, zabaleno a nákladními auty či letecky přepraveno ke koncovému zákazníkovi. Mnoho známých značek lihovin se vyrábí v okolí metropole Čcheng-tu v provincii Sichuan. Čcheng-tu je klíčový dopravní uzel a zároveň jde o nejmodernější a ekonomicky nejvýznamnější město v západní Číně. Gebrüder Weiss zde od roku 2006 provozuje vlastní pobočku.

Mezi značky Baijiu dodávané společností Gebrüder Weiss patří Quanxing, Fenggu, Jiangkouchun, Sichuan Liquor Group (Chidu) a Xiaojiaolou. „Servis, který získáváme od společnosti Gebrüder Weiss naši logistiku značně zlepšil, a to především proto, že se nám podařilo snížit počet poškozených produktů během přepravy. Díky tomu se zlepšil také zážitek z nakupování našich zákazníků, což nám pomáhá obstát v tvrdé konkurenci v oblasti online nakupování,“ popisuje Wang Xikai, vedoucí elektronického obchodu ve společnosti Quanxing.

Špičkové značky lihovin čelí řadě výzev, pokud jde o online obchodování a skladování. „Pokud nejsou samotné lihoviny a obaly profesionálně spravovány a sledovány, mohou se prosadit padělané produkty, a tím nejen poškodit značku, ale také podlomit důvěru zákazníků,“ vysvětluje Yongquan Chen. Umět se přizpůsobit měnící se struktuře zákazníků a jejich spotřebním vzorcům je nezbytný zákaznický servis, k němuž patří flexibilita a schopnost rychle reagovat na měnící se situace.

Možnost sledovat zakázku během celého procesu je velmi důležitá, protože vysoce kvalitní produkty Baijiu jsou drahé a je tedy nezbytné, aby zákazníci měli absolutní důvěru, že kupují originál. „Velmi důležité je rovněž kontrolovat i pravost vrácených produktů, což zaručuje náš systém sledování a správy s jedinečnými QR kódy a odpovídajícími čísly objednávek,“ zdůrazňuje Yongquan Chen a dodává, že ve skladu systém přiřadí ke každé objednávce odpovídající balíček nebo dárkovou krabici správné velikosti. Zákaznický servis se pak rychle a profesionálně postará o následné problémy nebo změny, jako jsou například zpožděné objednávky nebo změna zasílací adresy.

„Oblast e-commerce se neustále vyvíjí, proto jsme rádi, že můžeme naše služby posouvat kupředu i v tomto směru. I díky tomu získáváme zkušenosti, které nám umožňují poskytovat personalizovaná řešení na míru klientům,“ dodává Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

Zdroj: Gebrüder Weiss ČR