Aktuality

Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo zveřejnila výsledky testování elektrického nákladního vozidla eActros z dílny automobilky Mercedes-Benz. To ukázalo 200kilometrový dojezd soupravy se dvěma výměnnými nástavbami na jedno nabití, čas dobíjení z 20 procent do plné baterie 45 minut a příjemný uživatelský komfort.

Testovaný 27tunový eActros společnost VCHD Cargo nasadila na přání zákazníka na pravidelnou vnitrostátní linku. Tahač realizoval přepravy jako tandemová souprava se dvěma výměnnými nástavbami mezi dvěma sklady ve vzdálenosti cca 65 kilometrů. Přepravoval výrobky elektrotechnického průmyslu s vyšší váhou, která měla vliv na reálný dojezd vozidla. Vozidlo nasazené na kolečkovou přepravu mezi dvěma sklady mělo realizovat trasu tam a zpět ve vzdálenosti 130 km dvakrát denně. Celkem tedy najelo 2 x 130 km a muselo být v jednom dni dvakrát dobito. Doba dobíjení baterie o zbývající kapacitě 20 procent na dobíjecí stanici pro nákladní vozidla činila vždy přibližně 45 minut. „Zkušenosti se testovaným modelem eActros byly veskrze pozitivní, testovali jsme v chladnějším počasí a s vysokým zatížením, což snižuje výdrž baterie na jedno nabití,“ uvedl Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo, a dodal, „byli jsme spokojeni s jízdními vlastnostmi a technickými prvky, které se neliší od konvenčních vozidel.“ VCHD Cargo oceňuje také vysoký uživatelský komfort pro řidiče a řadu bezpečnostních prvků už v základní výbavě. „Nasazení takových vozidel do pravidelného provozu je nicméně stále závislé na tom, zda budou zadavatelé přeprav připraveni pokrýt zvýšené náklady spojené s pořízením a provozem takové bezemisní techniky,“ dodal Petr Kozel.

Zdroj: VCHD Cargo